Schoolplan

In het schooljaar 2023-2024 is het schoolplan voor SWS Vivace 2024-2028 geschreven.

Kinderen zijn stuk voor stuk uniek met unieke talenten en unieke uitdagingen en komen uit allerlei gezinnen. Om hun unieke talenten te laten ontdekken en ontwikkelen willen we ze een stevige basis meegeven in rekenen, taal, lezen en met van alles in aanraking brengen; sport, techniek, ICT, kunst en cultuur. SWS Vivace wil kinderen een plek dichtbij huis bieden waar kinderen samen een gemeenschap vormen. Een veilige opgroeiplek waar kinderen een overstap maken naar een volgende ontwikkelfase, omdat ze eraan toe zijn. SWS Vivace wil deze opgroeiplek realiseren door een community tussen school, kinderopvang en jeugdhulp te realiseren, waarbij we samen staan voor de ontwikkeling en het opgroeien van kinderen. De beste opgroeiomgeving voor onze kinderen.

In het schoolplan staat in hoofdstuk 1 en 2 het profiel en de huidige situatie van onze school beschreven. Vanuit het profiel en de huidige situatie hebben we lange en korte termijn ambities omschreven in hoofdstuk 3 en tot slot staat in hoofstuk 4 omschreven hoe we de ambities gaan verwezenlijken met behulp van het personeelsbeleid. Er is geen apart hoofdstuk gericht op het kwaliteitsbeleid en de kwaliteitscultuur van SWS Vivace. Door het document heen laten we zien hoe we binnen onze school cyclisch werken aan de kwaliteit van het onderwijs, onder andere doordat we zichtbaar maken dat de Plan, Do, Check, Act- cyclus ook doorlopen is in de ontwikkeling van dit plan. In het kwaliteitsbeleid van MorgenWijzer staat beschreven hoe we binnen onze organisatie werken aan kwaliteit.

Vivace-kinderen-IMG_0169 kopie
Illustratie in footer